Krizi Yönetmek
- Krizin hangi mecrada ve nasıl başlayıp geliştiğini anlamalısınız. Krizin başladığı ve geliştiği mecranın dinamikleri, yorumlanma biçimi ve başka hangi mecralara sıçrayabileceği kriz yönetiminde size yardımcı olacaktır.
- Sahip olduğunuz tüm sosyal medya mecralarından aynı mesajı iletmeniz önemlidir.
- Elinizden geldiğince şeffaf olmanız olumsuz etkinin azalmasında önemli rol oynayacaktır.
- Kanaat önderleriyle görüşebilirsiniz.
- Dijital kriz yönetimi için belirli bir ekip oluşturmak ve şirket/marka adına sadece belli kişilerin konuşması da etkili bir yöntem olacaktır.
Günümüzde maalesef pek çok marka hiç farkında olmadan kendisi için dijital bir krize neden olabiliyor. Ve markasının dijital algısını doğru biçimde yönetmeyi başaramıyor. Ancak dijital kanallarda ortaya çıkan bir kriz doğru şekilde yönetilmez ve kontrol edilmezse büyük zararlar ile sonuçlanabilir. Bundan kaçınmak için markanızla ilgili dijital gelişmeleri takip etmeli ve en önemlisi de markanız için bir kriz planı oluşturmalısınız.
Sosyal Medya Kriz Yönetimi
Sosyal medyada karşımıza çıkabilecek bir kriz durumunda, birkaç dakika içinde markanızın imajını yerle bir eden sonuçlar yaratabilir. Bir kriz durumundan problemsiz bir biçimde çıkmanız için sosyal medya kriz yönetimi stratejilerine hakim olmanız oldukça yararlı olacaktır.
Dijital pazarlama planlarının yoğun olduğu bu dönemde birçok marka bazen sosyal medya krizleri ile yüz yüze gelebilir. Bir çalışanın yollayacağı tweeti yanlışlıkla şirket hesabından göndermesi veya Facebook’ta negatif bir yorum yazması kriz nedeni olabiliyor. Konu ne olursa olsun ortaya çıkabilecek bir yanlış anlaşılmaya karşı temkinli olmak gerekir.
Krizi çözmek adına yapılacak ilk şey, sosyal medya kriz planı yaratmaktır. Plan oluşturulmadan önce olması muhtemel krizleri önceden incelemek, kriz anlarında ise nasıl bir yol izlenmesi gerektiğini belirlemek yararlı olacaktır.
Medya Stratejisi
Hazırlık: Hesapların oluşturulması, resmi izin alımları, sahte hesaplanır toparlanması, olumsuz eski hesapların şikayet edilmesini kapsar. Veri tabanının
oluşturulması ve günlük haber yansımaları listesine üyelik başlatılmalıdır. Bu dönem
kurumu ürün/hizmeti daha iyi tanımak sürecidir.
Optimizasyon: Kullanılacak mecraların giydirilmesi, grafik çalışmaların yapılması, Kurumsal kimliğe büründürülmesi, profil içeriklerinin oluşturulmasını kapsar.
Başlangıç: Şirket içi duyuru, iş ortaklarına duyuru, hedef kitleye duyurum ve geri dönüşleri düzenlemek ile planlanmalıdır. Kriz senaryolarının oluşturulması ve eylem planı da bu dönemde yapılır.
Yayın: İtibar yönetimi, kriz iletişiminin, kampanya ve ödüllü yarışmalarının düzenlendiği, blogger iletişimi, seeding çalışmalarının aktif yürütüldüğü dönemdir.
Süreklilik: (Monitoring) Belirlenecek sosyal medya takip tool’u aracılığı ile eşzamanlı internet ve sosyal medya takibinin yapılması, sosyal ağlarda marka
adı geçen paylaşımların tespit edilmesi, analiz edilmesi ve raporlanması, tespit edilen