Yukarda da belirttiğimiz gibi rakip analizi izleyeceğimiz yola ışık tutar. Yapılan hataları görebilir ve daha iyisi için planlama yapılabilir. Yapılan iyiler görülebilir ve yine daha iyisi için planlama yapılabilir. Rakiplerinizin sosyal medya yönetimlerini takip ediyorsanız işe doğru kısımdan başlamışsınız demektir. Birde rakip firmaları takip ederek paylaşımlarını inceliyorsanız işte siz gerçekten bu rekabete hazırsınız demektir. Sosyal medya yönetimi yaparken biz de tam olarak böyle yapıyoruz. Rakip firmaların paylaşımlarını inceleyerek onlardan daha çarpıcı gönderiler üretiyoruz. Sayfanıza hareket katıyor “vay be dedirtiyoruz”.
Markayı ve markanın rakiplerini takip ederek durum analizi yapmanız, sürecin ilerleyişinde size yol gösterici olacaktır. İşbirliği yaptıkları markaları, içerik planlamalarını, takipçilerini ve yaptıkları tasarımları analiz etmelisiniz. Hangi mecralarda daha aktif olduklarını, ne sıklıkla paylaşım yaptıklarını ve hangi özelliklerini daha çok öne çıkardıklarını keşfedebilirsiniz.
Rakibi analiz etmek onu taklit etmek olmamalıdır. Tamamen özgün olmalısınız. Tarzınızı konuşturmalı farkınızı ortaya koymalısınız.
İşiniz için şimdi teklif alın.